11 Oktober 2011

Hej! Den här dagen har bara rusat iväg känns det som. Har iallafall varit på IKEA och inhandlat nödvändigheter till mitt lilla krypin i stan. Byrån som var viktigast av allt fanns såklart inte i lager. Får kolla om dom fått in den nästa vecka, så tills dess får väl allt ligga på golvet då...

En sak jag märkte idag var att gamla människor är fruktansvärt dålig på att läsa skyltar. 3 pensionärspar kom fram och frågade mig hur Själv-scanningen fungerar på IKEA. Jag förklarade snällt att om man har mindre är 15 varor och ska betala med kort så kan man använda den kassan istället. Att man får scanna varorna själv, helt enkelt.

Ändå tycktes dom inte förstå. Givetvis skulle samtliga betala kontant och då sa jag att då får dom stå i den vanliga kön (som vi då redan befann oss i) men icke! Dom skulle minsann fråga personalen om man kunde betala kontakt i Själv-scanningen. Det gick såklart inte. Så alla kom tillbaka till min kö och jag fick höra från varenda en att Nä, det gick bara att betala med kort.

Vilken nyhet. Har ni sett skylten som hänger ovanför dessa kassor? Nä, trodde väl inte det!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0